2017/07/28

Ogródek w słoiku


Dziś trochę taki wnętrzarsko-roślinny post, nie jestem w tym najlepsza, zwykle gdy zrobię jakąś ozdobę do domu nie jestem z niej zadowolona, ale w tym przypadku jest inaczej. Mowa dzisiaj
 o "Ogródkach" w słoiku, są one bardzo efektowne, można użyć dosłownie każdego słoika, każdej rośliny, dodatków a i tak chyba nie da się tego przekombinować (jak ja to potrafię często robić...). Polecam taką ozdobę każdemu, nawet tym którzy nie lubią zbytnio pielęgnować roślin, gdy dobierzesz takie, których nie trzeba praktycznie podlewać lub np. ususzony mech. 
Na co uważać w takim DIY ? Przede wszystkim na rośliny i ich dobór, jeżeli planujesz wsadzić do jednego słoika kilka roślin pamiętaj aby nie mieszać ze sobą tych które lubią suszę i tych , które nie przeżyją bez częstego podlewania, to wszystko. 
Zapraszam do instrukcji diy, zobacz jakie to proste :)



Czego potrzebujesz:

- Słoki wybranej wielkości
-małe rośliny
-mech żywy lub ususzony (wedle uznania)
-kamienie rożnej wielkości
-mały żwirek lub piasek
-ziemia
-sznur
- taśma
-nożyczki



Zacznijmy od słoika ozdobionego sznurkiem, ozdoba taka trochę w stylu Boho ( jeżeli nie wybierasz tej opcji przejdź do następnych kroków :)). Sznurek tniemy na 3 części o długości mniej więcej cztery razy takiej jak nasz słoik i mocujemy za pomocą taśmy w połowie długości na dnie słoika (otrzymujemy 6 sznurków). Na sznurkach, które znajdują się obok siebie zawiązujemy supeł na wybranej wysokości, czynność powtórz na reszcie sznurków. Teraz zawiąż supły na przeciwległych sznurkach, pamiętaj o równej wysokości, tak stworzysz ala siateczkę, zwiąż na górze 
lub odetnij resztę.



Teraz czas na wypełnienie słoików, przygotuj wszystko co może przydać się do dekoracji - kamyki, piasek, ziemię, muszelki, wszystko to co Twoja wyobraźnia Ci podpowie :) oraz rośliny.
 Rozplanuj co będzie do czego pasowało, ja powsadzałam po prostu to co miałam w domu, nic specjalnego do tej przeróbki nie kupowałam, słoje z odzysku, kamienie z rzeki, mech z lasu ...
Ułóż wedle uznania, ja układałam warstwy kamienie, ziemia, kamienie.











I jak podoba wam się efekt końcowy? Ja jestem zadowolona i najchętniej obstawiła bym sie takimi słoikami w każdym pomieszczeniu :D


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ogródki, najbardziej podobają mi się te z sukulentami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojj tak sukulenty są piękne! ale z nimi planuję zrobić coś troszkę innego! :) nie długo zobaczysz! :D

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysl, zapraszam tutaj https://wedlugliska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Magia jak z Alicji w krainie czarów <3 , zachwycam się twoim wystrojem zawsze wygląda idealnie i te złote lampki są cudowne !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry i stylowy pomysł :) Tez lubię takie robótki :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń